Aranacak kelimeyi girin ve "enter" tuşuna basın.

Abone Ol
E-mail
RSS HABERLERE ABONE OL
MAIL ADRESİNİZ TANIMLANMIŞTIR.
Artık bültenimizi mail adresinizden de takip edebilirsiniz.

SIKÇA SORULAN SORULAR

Orta Anadolu İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliğinin Birlikler Bazında Gerçekleştirdiği Spesifik Uygulama ve Projeler Hangileridir

Orta Anadolu İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliğinin Birlikler Bazında Gerçekleştirdiği Spesifik Uygulama ve Projeler

Sektörel Tanıtım Grupları (İhracatçı Birlikleri-TİM)

Sektörel Tanıtım Gruplarının amacı, Ekonomi Bakanlığınca  belirlenen ihracat politikaları, stratejiler, hedef pazarlar ve tanıtım faaliyetleri çerçevesinde yurt dışında ve yurt içinde Türk ürünlerinin algısını geliştirmek ve ihracatını artırmak amacıyla, sektörel ve/veya ürün bazında ortak pazar araştırması, markalaşma, AR-GE, tanıtım, pazarlama ve benzeri faaliyet ve çalışmalarını düzenlemek ve yürütmektir.

Konuyla İlgili Mevzuat

http://www.ekonomi.gov.tr/index.cfm?sayfa=mevzuat&icerik=D41FCA81-D8D3-8566-4520D7070A5B8AF0

OAİB Tanıtım Grupları

Seramik Tanıtım Grubu

Savunma ve Havacılık Tanıtım Grubu

Un ve Unlu Mamuller Tanıtım Grubu

Makine Tanıtım Grubu

 

Ortak Satınalma Projesi (Makine ve Aksamları İhracatçıları Birliği )

Günümüzde internette, elektronik tedarik sistemleri ile giderek artan oranda karşılaşılmaktadır. 2005 yılında makine sektörüne yönelik bir pilot uygulama olarak başlatılan ve üst çatı halinde diğer imalat sektörlerine de hizmet vermeye başlayan OSO A.Ş. bu tür yapılara ülkemizden başarılı bir örnek olarak gösterilebilir. Sistem en yalın haliyle, kullanıcı (ortak / üye) siparişlerinin tedarikçiye ulaşması ve tedarikçi firmanın da, kullanıcının gerekli bilgilerini ve siparişlerini elde edebilmesi şeklinde çalışmaktadır. Elektronik satın alma sisteminde bulunan bir diğer arayüz ise tedarikçiler için kurgulanmıştır. Böylece, değişen piyasa şartları ve rekabet koşulları gibi sebeplerle kampanya uygulamak, spot satış yapmak, fiyat düşürmek veya yeni ürün eklemek isteyen anlaşmalı tedarikçiler, kendilerine verilen kullanıcı ismi ve şifresi ile sisteme girebilmekte ve sadece kendi ürünleri ile ilgili işlem yapabilmektedirler. Ortak, üye ve tedarikçilerine en iyi şekilde hizmet verebilmek için çalışan OSO A.Ş. sisteminde, yaşayan organizmaların hücre yenilemesi gibi, sürekli güncel duruma uygun yazılımsal eklemeler yapılmaktadır. Bu şekilde ticari ilişkiler takip edilerek, sistemin ve organizasyonun güvenliği ve devamlılığı sağlanmaktadır.

http://www.osoline.com/tr/index.asp

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres

:

Deposite İş Merkezi A1 Blok Kat:4 No:423

 

 

İkitelli OSB Başakşehir - İSTANBUL TÜRKİYE

Telefon

:

+90 (0212) 549 40 09 - 0212 549 40 59

 

 

+90 (0212) 549 40 63

Faks

:

+90 (0212) 549 40 91

 

Ürün Uygunluk Markası TURQUM (Makine ve Aksamları İhracatçıları Birliği )

TURQUM® Nedir?

Bir Ürün Uygunluk Markası olan TURQUM, ürünün önceden belirlenmiş olan ürün standartlarına ve teknik şartlara uygunluğunun belgelendirme süreci sonunda onaylanması ile ürüne iliştirilen bir logodur.

Makine ve Aksamları konusunda üretici veya üretici-ihracatçı firmaların OAİB’ye yapacakları başvuru sonrasında, gerekli ön şartları sağlamaları halinde üretim yerinde yapılacak denetimler sonrasında kullanım hakkını elde edebilecekleri bu marka zorunlu olmayıp,  başvuru kapsamındaki ürünlerin ilgili OAİB Ürün Şartnamelerine uygunluğu tespit edildikten sonra kullanılabilecektir.

TURQUM Markası, kalitesi ile olumlu yönde farklılık yaratarak yurt içi ve yurt dışı pazarlarda müşteri tarafından kolaylıkla tanınan, tercih edilen, kalitesi ve adresi belli, güvenilir ürün imajıyla ortak bir marka (logo) niteliği taşıyacaktır.

Bu markanın işleyiş mekanizması, sadece son ürünün test ve kontrolüne yönelik bir sistem olmayıp, aynı zamanda üreticinin tüm üretim sisteminin belli bir yeterlilik ve kalitede olmasını öngören tarafsız ve sistematik bir yaklaşımdır.

TURQUM Ürün Uygunluk Markasını taşıyan ürünler makine sektöründe etkin bir kalite düzeyini garanti etmektedir.

Üreticiye Faydaları

  • Rekabet Avantajı
  • Güçlü Tanıtım
  • Sağlam Kalite Altyapısı
  • Garanti, Yedek Parça, Servis, Yüksek Kalite ve Güvenilirlikte ürünlerle müşteri ve tedarikçi memnuniyet

Neden Turqum?

Makine sektörüne yönelik Ürün Uygunluk Markası yaratma Projesi, uluslararası pazarlarda “KALİTELİ TÜRK MAKİNESİ” imajını güçlendirmek için duyulan ihtiyaçtan doğmuştur.

TURQUM Markası, Türk makine sektörü için

  • Firma ve üretim sistemi yeterliliğini
  • Kalite Yönetim Sistemine uygun üretim yapıldığını
  • Ürün Güvenliğini
  • Ürün kalitesini
  • Servis ve satış sonrası hizmetlerini
  • Sürekli gözetimi kapsayan bir ürün belgelendirmesidir.

TURQUM, yalnızca bir kalite markası değil, uluslararası standartlar rehberliğinde oluşturulan bir belgelendirme süreci olup, üretimden itibaren satış sonrası hizmetleri de kapsayan, geniş bir yelpazede tüketiciye ürün güvencesi taahhüt etmektedir.

http://www.turqum.com/tr

TURQUM, Turkish Quality of Machinery

ORTA ANADOLU İHRACATÇI BİRLİKLERİ GENEL SEKRETERLİĞİ Adres: Ceyhun Atuf Kansu Cad. No: 120 Balgat Çankaya Tel: +90 312 4472740 Faks: +90 312 4469605

 

MAYSİM Projesi (Makine ve Aksamları İhracatçıları Birliği )

MAYSİM, Türkiye’deki makine ve makine aksamları üreten,

  • Ana sanayi firmalarının aradıkları makine parkına sahip ve istedikleri imalat proseslerini uygulayan yan sanayi firmalarını bulmalarını sağlayan;
  • Bu firmaları bir araya getirip işbirliği olanakları yaratan, online ticaret platformudur.

Makine ve Aksamları İhracatçıları Birliği (MAİB) üyesi firmalar, MAYSİM’in doğal üyesidir; İhracatçı Birlikleri veritabanında yer alan bilgileriyle ana sanayi firması olarak MAYSİM’e kayıtları otomatik olarak yapılır. Yan sanayi firmalarının ise MAYSİM’e kendilerinin kaydolması ve bilgi girişlerini en doğru şekilde yapmaları gerekmektedir.  Böylece üye olan her firma birbirlerinin kapasite ve teknolojik kaynaklarından faydalanıp ortak işler yapma olanağına sahip olur.

MAYSİM üyeleri ürün, proses, kalite belgesi gibi kriterlerle arama yaparak ihtiyaçları olan makine parkına sahip ve istedikleri imalat proseslerini uygulayan firmaların listesine ulaşabilir, kısa sürede aradıkları ticaret ortağını bulabilirler. 

Hızlı, şeffaf, güvenilir kaynak: MAYSİM

Sisteme kaydolan yan sanayi firmalarının bilgileri kontrol edilerek, tutarsız bilgiler içeren üyelik talepleri kabul edilmez. Ancak, MAİB üyesi olan ana sanayi firmaları ile bilgilerinin doğruluğu onaylanan yan sanayi firmaları MAYSİM’de yer alır. Böylece makine ve makine aksamları üreten ana ve yan sanayi firmalarının güncel bilgilerine en hızlı şekilde MAYSİM üzerinden güvenli ve güvenilir bir ortamda ulaşabilirsiniz.

Hem siz hem de çalıştığınız firma kazanacak!

Firmaların kaynaklarını birleştirmesi, böylece herkesin kazançlı çıkması ana hedefimizdir. Ticaret yapanlar bilir: kar seviyesi aşağıya çekilerek yapılan işten aslında kimse karlı çıkmaz. İster üretici olsun ister müşteri, MAYSİM üzerinden sizin için doğru ticaret ortağını bulduğunuz için karşılıklı kar edecek ve daha fazla yatırım yapabileceksiniz. Sonuçta herkes kazanacak!

İş ortağınızı bulmak, Maysim’le artık kolay!

 İLETİŞİM

http://www.maysim.org/

Adres: Ceyhun Atuf Kansu Cad. No: 120 Balgat Çankaya ANKARA TÜRKİYE Tel : +90 (312) 447 27 40 • Faks : +90 (312) 446 96 05 • info@maysim.org

 

Makine ve Aksamları AR-GE Proje Pazarı (Makine ve Aksamları İhracatçıları Birliği )

Makine ve Aksamları İhracatçıları Birliği tarafından 13 Nisan 2012 tarihinde, Haliç Kongre Merkezi – Pera Blok İstanbul’da geniş katılımlı olarak ilki gerçekleştirilen “I. Makine ve Aksamları İmalat Teknolojileri Ar-Ge Proje Pazarı” etkinliğinin bu yıl ikincisi düzenlenecektir. Etkinliğe; akademisyenler, sanayiciler, girişimciler ve öğrencilerden oluşan geniş bir katılımcı kitlesi beklenmektedir.

 26 Ekim 2013 tarihinde İstanbul Wow Hotel & Convention Center’da düzenlenecek olan “II. Makine ve Aksamları İmalat Teknolojileri Ar-Ge Proje Pazarı”  etkinliğinin ana teması “Makine Tasarım ve İmalat Teknolojileri” ve “Enerji” ilgili alt konularıdır. Etkinliğin amacı; hem üniversiteden akademisyenlerin hem de proje fikri sahibi girişimci, sanayici ve öğrencilerin projelerini paylaşma ortamı oluşturulması, özellikle Ar-Ge ve yenilik bilincinin yaygınlaşması için somut projeler üzerinde görüşülmesi, proje sahipleri ile sermaye sahiplerini buluşturularak raflarda bekleyen projelerin hayata geçirilmesi, üniversite-sanayi-girişimci-öğrenci kesiminden bildiri ve poster şeklinde Ar-Ge - inovasyon projelerinin sunumu, örnek bazı Ar-Ge çalışmalarının kurulacak stantlarda sergilenmesi, Ar-Ge ve inovasyon desteği ile destek veren kurumların ve destek programlarının stand aracılığı ile yetkili kişiler tarafından tanıtılması, proje yazma eğitimi, patent, faydalı model, marka, endüstriyel tasarım tescili başvurusu hazırlama eğitimi ve başarı ödüllerinin verilmesidir.

http://www.makineapp.com/tr

Makine ve Aksamları Şube Müdürlüğü

Adres: Ceyhun Atuf Kansu Cad. No:120  06700 Balgat ÇANKAYA/ANKARA

Tel: +90 (312) 4472740

Erinç TARHAN  Dahili No: 192

Işıl Aydan AYDIN Dahili No: 191

E-posta: info@makineapp.com

Makina İmalat Sanayii Dernekleri Federasyonu (MAKFED) Projesi

 http://makfed.com/

Makina İmalat Sanayii Dernekleri Federasyonunun amacı, Türk Makina İmalatı Sektörünün, diğer yan sektörler ile beraber ilerlemesine ve kalkınmasına katkıda bulunmak, Makina Sanayii ile ilgili tüm sektörel politika ve uygulamaların oluşmasında, Sektörün yan sanayii ile birlikte gelişerek küresel rekabette güçlenmesinde etkin rol oynamak, sektörel kuruluşları geniş ve demokratik bir katılımla dayanışma ve işbirliğine açık bir tutum ve sektörel bütünleşmeyi hedefleyen bir yöntem anlayışı içinde bünyesinde toplayarak :

  • Üye Dernekler ve mensupları arasında mesleki birlik, yardım, sosyal dayanışma, uyum ve disiplini geliştirmek,
  • Kanunların öngördüğü çerçevede, insan sağlığı ve kamu yararına hizmet ölçütlerini göz önünde bulundurarak, Üye Dernekler ve bunlara üye meslek mensuplarının hak ve menfaatlerini korumak,
  • Mesleki yeterlilik ve bilinç düzeylerini geliştirmektir.

Federasyonun temel ilkesi, Üye Dernekler ve bunlara üye meslek mensupları arasında var olan dayanışmayı en üst seviyeye çıkarmaktır.

Ulusal Mobilya Tasarım Yarışması (Orta Anadolu Ağaç Mamulleri ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği)

Başarılı tasarımcılarla üretici firmaları buluşturup yurt dışına ihraç edilebilir niteliklerde ürünlerin ortaya çıkarılmasına ön ayak olma amacını taşıyan “Ulusal Mobilya Tasarım Yarışması”nın altıncısının ödül töreni 16 Mart 2013 tarihinde Ekonomi Bakanlığı koordinatörlüğü, Türkiye İhracatçılar Meclisi işbirliği, Orta Anadolu İhracatçı Birlikleri organizatörlüğü, İstanbul, Ege ve Akdeniz İhracatçı Birlikleri'nin katkısıyla Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan'ın da teşrifi ile 16 Mart 2013 Cumartesi günü İstanbul’da Rahmi Koç Müzesi'nde gerçekleştirilmiştir. 2013 yılında 942 başvurunun olduğu yarışma sonucunda 23 tasarım sahibi toplam 82.500 TL ödül için yarışmıştır.

Türkiye'de tasarım alanında katılımı en yüksek yarışma olan söz konusu yarışma ev, ofis, mutfak-banyo ve akıllı mobilyalar olmak üzere 4 ana tema ile profesyonel-uygulayıcı, lisans öğrencileri ve ilk-orta öğretim öğrencileri olmak üzere 3 ayrı kategoride düzenlenmektedir.

Sadece Türkiye değil, Fransa, İtalya, Almanya ve KKTC'de eğitim gören ya da yaşayan Türk vatandaşları da tasarımlarıyla anılan yarışmaya başvuru yaparak ilgilerini açıkça ortaya koymaktadır.

Yarışma Asli Jüri Üyeleri tasarımın Türkiye'deki duayenlerinden oluşmaktadır: Prof. Dr. Önder Küçükerman’ın Jüri Başkanlığını yürüttüğü yarışmada Reşit Soley, Aziz Sarıyer, Jan Nahum, Mustafa Toner, Kaan Dericioğlu, Ahmet Kaleli, Didem Çapa, Fatih Kıral, Murat ARMAĞAN ve Renan GÖKYAY Asli Jüri Üyeleri olarak görev yapmaktadır.

İlk düzenlendiği yıl olan 2008'den bu yana başvuru sayısı her yıl artan yarışma TRT, Mimarlar Odası, İç Mimarlar Odası ve Yaratıcı Çocuklar Derneği tarafından desteklenmektedir.

Her yıl sponsorluklarıyla yarışmada verilen ödüllere katkı sağlayan firmalar arasında ise 2013 yılında Lazzoni, Atagür, Bürotime, Gentaş, Ersa, Emohome ve Sanset İkoor yer almıştır.

Ulusal Mobilya Tasarım Yarışması’nın diğer tasarım yarışmalarından en büyük farkı mobilya sektörünün tamamını kapsayan nitelikte (ev, ofis, mutfak banyo ve akıllı mobilyalar)  bir yarışma olması, yapılan tasarımların üretimlerle hayata geçirilmesi, ödül alan tasarımcılardan birinin ihracatçı firmalarımızdan birinde çalışmaya başlamış olması, yine ödül alan tasarımcılardan birinin devlet desteği ile İtalya-Domus Akademi’de 1 yıllık yüksek lisans eğitimi almış olması, bir diğerinin ABD’nin en önemli tasarım okulu olan CCS College’de okuyor olması ve ilk eğitim alan öğrencimizin sponsor firmalarımızdan birinde işe başlamış olmasıdır. Genç nesilleri tasarım fikri ile buluşturan yarışma sonucunda ortaya çıkan tüm bu gelişmeler tasarım ile sektörün buluşmasını ve ihracata yeni tasarımlarla güç kazandırılması amacına çok büyük adımlarla hizmet edildiğinin en açık göstergesidir.

İlk ve orta öğretim öğrencilerini de ayrı bir kategoride toplayan yarışma kapsamında; tasarım alanında geleceğin tasarımcılarının yetişmesi için uzun vadeli bir yatırım yapılmaktadır. Tüm bunlar gözönüne alındığında, dünya mobilya sanayinde Türkiye’nin de söz sahibi olabilmesi ve Türk mobilya sektörünün hak ettiği şekilde diğer ülke pazarlarından pay alabilmesi için “Ulusal Mobilya Tasarım Yarışması”nın önemi büyüktür.

Bu itibarla yarışma ile ilgili tüm bilgiler daha net anlaşılabilmesini teminen aşağıda sıralanmıştır:

  1. “İhracatçı Birlikleri-Ulusal Mobilya Tasarım Yarışması”nın ilki 2008 yılında düzenlenmiş, 2013 yılında altıncısı organize edilmiştir.
  2. Yarışmaya Katkı Sağlayan Kuruluşlar: Ekonomi Bakanlığı koordinatörlüğü, TİM işbirliği, Orta Anadolu İhracatçı Birlikleri organizatörlüğü ve İstanbul İhracatçı Birlikleri, Ege İhracatçı Birlikleri ve Akdeniz İhracatçı Birlikleri’nin katkısıyla düzenlenmektedir.
  3. Yarışmanın Amaçları: “İhracatçı Birlikleri-Ulusal Mobilya Tasarım Yarışması”nın amaçları;Türkiye’de mobilya sektörünün ihracatını artırmak,

4.Özellikle KOBİ’lerin ihracat yapmalarının tek yolu olan tasarımla buluşmalarını sağlamak,

Mobilya firmalarının tasarım çalışmalarıyla gerçek potansiyelini ortaya çıkarmak,

Mobilya ihracatında rekabet sağlayıcı çözümler üretmek,

Sektörün rekabet gücünü artırmak

Sektörün imkân ve sıkıntılarını avantaj haline dönüştürecek çözümler üretmek ve

Sektörün gelişimine tasarımın sektör için önemini vurgulayarak katkıda bulunmaktır.

Yarışmayı Destekleyen Kuruluşlar: TRT, Mimarlar Odası, İçmimarlar Odası, Yaratıcı Çocuklar Derneği, Boyut Yayın Grubu

Yarışmanın 2013 Yılı Sponsorları: Lazzoni, Atagür, Bürotime, Gentaş, Ersa, Emohome, Sanset İkoor

Katılan Yarışmacı Sayısı: 

2013 yılında 942 tasarımla başvuru yapılmıştır.

2012 yılında 808

2011 yılında 620

2010 yılında 680

2009 yılında 455

2008 yılında 264

5.Ödül Kategorileri: Yarışmada Ev, Ofis, Mutfak-Banyo ve Akıllı Mobilyalar olmak üzere 4 ayrı temada ve Profesyonel ve Uygulayıcı, Lisans Öğrencisi ve İlk-Orta Öğretim Öğrencisi olmak üzere 3 ayrı kategoride ödül verilmiştir.

6. 2012 Yılı Yarışma Takvimi: Ödül Töreni 16 Mart 2013 tarihinde Rahmi Koç Müzesi-İSTANBUL’da yapılmıştır.

İletişim

http://www.designforexport.org/TR2/Genel/Basvuru.aspx?F6E10F8892433CFFAAF6AA849816B2EF4E375E3A92777967

Yarışma Sekreteryası  

Orta Anadolu İhracatçı Birlikleri (OAİB) Genel Sekreterliği

Adres 

Ceyhun Atuf Kansu Cad. No: 120 Balgat Çankaya

Tel  

0-312-447 27 40 / 187

Faks 

0-312-446 96 05

E-Posta

yarisma@designforexport.org

 

Çimento, Cam, Seramik ve Toprak Ürünleri İhracatçıları Birliği

Seramik Tasarım Yarışması :http://ceramicsdesign.org/TR/ana-sayfa/1-0/20141105.html

Seramik sanayii, yarattığı katma değer ve istihdam açısından ülkemiz ekonomisinin en önemli sanayiilerinden  olup; ihracatta yerli kaynakları en fazla kullanan ve ithal ürünlere bağımlılığı en az olan sanayii kollarından biridir. 1950’li yıllarda üretime başlayan Türk Seramik Sektörü, kısa sürede dünyanın en büyük seramik üreticilerinden biri konumuna gelmiştir. Kalite ve yenilikçi tasarımları ile önemli başarılar elde eden Türk seramik sektörü  modern üretim teknolojileri kullanılarak üretilen ürünler ile iç pazar talebini karşılamanın yanı sıra önemli ölçüde ihracat da gerçekleştirmektedir.

Çimento, Cam, Seramik ve Toprak Ürünleri İhracatçıları Birliği, düzenlediği “Seramik Tasarım Yarışması” ile çevreci ve sağlıklı çözümler sunan seramiğin, değişen yaşam mekanlarında kullanılabilecek, yaratıcı tasarımlarla geleceğe taşınmasını amaçlamaktadır. Yarışma, geleceğin ve günümüzün tasarımcılarını, yeni malzemelerin getirdiği olanakları, değişen yaşam mekanları ve ihtiyaçları ile sektörün yapısını dikkate alarak, yeni yaşam mekanlarına uygulanabilen, çevreye duyarlı, sürdürülebilir, üretilebilir, uygulama kolaylığı sunan, yenilikçi tasarımlar sunmaya davet etmektedir.

“Seramik Tasarım Yarışması” Çimento, Cam, Seramik ve Toprak Ürünleri İhracatçıları Birliği tarafından; iki farklı kategoride düzenlenmektedir.  Bunlar:

  • Seramik Kaplama Malzemeleri: Seramik kaplama malzemesi, düşey veya eğik yüzeylere harç vb. yapıştırıcı malzeme ile tespit edilen bitirici bir malzemedir. Niteliği kullanılacağı yere göre değişir. Seramik malzeme ile kaplanacak duvar, döşeme vb. yüzeyler rijit yüzeyler olması gerekir. Elastik ve hareketli yüzeyler rijit kaplama malzemesinin kaplanması için uygun yüzeyler değildirler. Bu nedenle kaplanacak yüzeylerin beton, taş, tuğla, harç vb. gibi kargir malzeme niteliğinde olması gerekir. Çoğunlukla döşeme kaplama ve duvar kaplama olarak iki türde kullanılır. Çağdaş çizginin gereklerine uygun, estetik, hijyenik, yüksek mukavemetli, yapı ile eş değer ömürlü, ihraç potansiyeline sahip, katma değer yaratan, sektöre ışık tutabilecek nitelikte ürünler olması gerekmektedir.
  • Seramik Sağlık Gereçleri: Seramikten yapılmış ve genellikle banyo ve tuvaletlerde kullanılan lavabo, lavabo ayağı, klozet, rezervuar, bide, pisuvar, helataşı, eviye, küvet, duş teknesi ürünleridir. Çağdaş çizginin gereklerine ugun, estetik, hijyenik, insan sağlığına uygun, enerji tasarrufu sağlayan, ihraç edilebilir ve sektöre katma değer sağlayacak birim veya sistemler olması gerekmektedir. Tasarımı yapılan ürünler için sunulacak projelerde malzeme olarak seramik malzemeler, gerekli görülen tüm aksesuarlar ve diğer teknolojik malzemeler kullanılabilecektir.

 

İklimlendirme Sanayi İhracatçıları Birliği Üyelere Özel İletişim Portalı Projesi (İklimlendirme Sanayi İhracatçıları Birliği)

Türk İklimlendirme Sektörü alt sektör yapılanması aşağıda ünvanları yer alan önde gelen kuruluşlardan oluşmaktadır.

İSKAV (Isıtma Soğutma Klima Araştırma ve Eğitim Vakfı)

İSKİD(İklimlendirme-Soğutma-Klima İmalatçıları Derneği)

ESSİAD(Ege Soğutma Sanayicileri ve İş Adamları Derneği)

DOSİDER(Doğal Gaz Cihazları Sanayicileri ve İşadamları Derneği)

İZODER (Isı Su Ses ve Yangın Yalıtımcıları Derneği)

SOSİAD(Soğutma Sanayi İş Adamları Derneği)

POMSAD(Türk Pompa ve Vana Sanayicileri Derneği)

TTMD(Türk Tesisat Mühendisleri Derneği)

MTMD(Mekanik Tesisat Müteahhitleri Derneği)

İSEDA(İklimlendirme ve Soğutma Eğitim Danışma ve Araştırma Derneği)

PANDER(Panel Radyatör Üreticileri Derneği)

İklimlendirme Sanayi İhracatçıları Birliği, alt sektör yapılanmasını oluşturan dernek, vakıf ve buna benzer organizasyonların temsilcileri ve bunlara üye firmaların internet aracılığı ile GÜVENLİ bir ortamda haberleşmelerini  sağlamak amacıyla iletişim portalı projesini başlatmış bulunmaktadır.

Projenin Amacı:

  •  İklimlendirme Sanayii’nin tüm unsurlarının birbirleri ile iletişimlerinin artırılması, ihracatçı firmalarımızın İklimlendirme Sanayii İhracatçıları Birliği’nden gelen kurumsal duyuruların tümüne kolaylıkla erişebilmelerini sağlamak,
  •  Güvenli bir yazılım aracılığı ile iletişim merkezinde yer alan tüm dernek, vakıf ve firmaların  anlık mesajlaşma imkanlarının sağlanması,
  •  Eğitim ve bilgilendirme amacıyla kullanılması planlanan, görüş ve düşüncelerin rahatlıkla ifade edildiği Forum imkanlarından yararlanılması,
  •  Uygulamaya www.turkishhvacrindustry.comadresinde yayınlanacak olan İklimlendirme Sanayii İhracatçıları Birliği kurumsal web sitesi aracılığı ile erişimin sağlanarak projenin  geniş kitlelere duyurulup cazibe merkezi haline getirilmesi.

İklimlendirme Sanayii Alt Sektör Bilgi Bankası ve Proje Erişim Noktası

(www.turkishhvacrindustry.com)

İklimlendirme Sanayii Sektörü İletişim Merkezi uygulamasına  erişim sağlamak ve uygulamayı daha fazla ilgi çekerek bir cazibe merkezi haline getirmek için tasarlanan Web Sitesi aracılığı ile ziyaretçiler aşağıdaki hizmetlerden yararlanabilecektir.

  •  İklimlendirme Sanayii Web Sitesinde sektöre ait tüm bilgi, haber, etkinlik  ve  yayınlar blog sayfasında duyurulacak bir anlamda sektörün web günlükleri tutulacaktır.
  •  Sitenin en çok ziyaretçi çekmesi beklenen bölümü sanal kütüphane kısmıdır. Bu bölüm için yapılan özel yazılım ile,

           - İklimlendirme Sanayii Sektörü örgütlenmesini oluşturan dernek, vakıf ve bunun gibi organizasyonlara ait katalog ve yayınlara,

           - İklimlendirme Sanayii Sektörüne ait projeler hakkında detaylı bilgiler içeren sunumlara,

           - Fuar, ticaret heyeti, toplantı, organizasyonlara ait görsel materyallere, kurumsal logo, afiş veya tanıtım materyali tasarımlarına,

           - Sektöre ait küresel gelişmeleri takip etmeyi sağlamak amacıyla sektörel yapılanmayı oluşturan kurum ve kuruluşların yurt dışı muhataplarına ait bilgi ve güncel yayınlara  erişilebilecektir.

Böylece, tüm sektöre ait bir bilgi bankasının dijital ortamda oluşturulması sağlanacaktır. Bu zengin içeriğin site ziyaretçi trafiğini artırarak İklimlendirme Sanayi Sektörü ve iletişim merkezi uygulaması ile ilgili farkındalığı artırması hedeflenmektedir. 

Proje Kapsamında Yer Almak İçin Gereken Koşullar:

Proje kapsamına dahil olmak için  İklimlendirme Sanayi  İhracatçıları Birliği’ne üye olmak ve firma e-posta adresini ile üye olunan sektörel kurum ve kuruluşların bilgisini bildirmek yeterli olacaktır.

Proje, ihracatçı firmalarımızın dijital dünyada daha etkin iletişim kurmalarını sağlamak, bu mecrada firma bilgilerinin daha geniş yer bulmasını için girişimlerde bulunmak ve sektörel  bilgi, belge ve mevzuata  aynı noktadan hızlı ulaşım imkanı vermek hedefindedir.

İletişim

http://www.turkishhvacrindustry.com/tr/proje/iklimlendirme-sanayi-ihracatcilari-birligi-uyelere-ozel-iletisim-portali-projesi

İklimlendirme Sanayi İhracatçıları Birliği Adres: Ceyhun Atuf Kansu Cad. No: 120 Balgat, Çankaya • Telefon: +90.312.447 27 40 • Fax: +90.312.446 96 05

İklimlendirme Sektörü Tasarım ve Uygulama Yarışması (İklimlendirme Sanayi İhracatçıları Birliği)

? Geleceğin iklimlendirme pazarında söz sahibi olabilecek Katma Değeri yüksek ürünlerin geliştirilmesine öncü olmak,

? Endüstriyel tasarım etkinliklerini iklimlendirme sanayi ürünlerinde yaygınlaştırmak ve özendirmek,

?Tasarımın, Ar-Ge'nin ve inovasyonun iklimlendirme sektörü için önemini vurgulamak,

? İklimlendirme sektöründe enerji verimli ürün-sistem tasarımların ortaya çıkmasını sağlamak,

?İklimlendirme sistemlerinin performans simülasyonlarını yapmak ve optimizasyonu sağlayıcı çözümler yaratmak,

? İklimlendirme sektörü ihracatında rekabet sağlayıcı çözümler üretmek ve sektörün rekabet gücünü artırmak, sektörün gelişimine katkıda bulunmak, amaçları ile aşağıda şartname örneği bulunan “Tasarım ve Uygulama Yarışması” düzenlemektedir.

Yarışma afişi için tıklayınızŞartname için tıklayınız

 İletişim

http://www.turkishhvacrindustry.com/tr/iklimlendirme-sektoru-tasarim-ve-uygulama-yarismasi

İklimlendirme Sanayi İhracatçıları Birliği Adres: Ceyhun Atuf Kansu Cad. No: 120 Balgat, Çankaya • Telefon: +90.312.447 27 40 • Fax: +90.312.446 96 05

İklimlendirme Sanayi İhracatçıları Birliği İş, Staj, Burs İlanları Online Başvuru Web Sitesi (İklimlendirme Sanayi İhracatçıları Birliği)

İklimlendirme Sanayi İhracatçıları Birliği İş, Staj, Burs İlanları Online Başvuru Web Sitesi iklimlendirme sanayi sektörünün insan kaynakları ihtiyacının online ortamda karşılanmasını sağlamak amacıyla kurulmuştur. Site kullanıcı dostu arayüzü ile sektörün iş, staj ve burs sağlayıcı firmaları ile bu pozisyonlara ihtiyacı olan ziyaretçileri biraraya getirmeyi amaçlamaktadır.

İletişim :

http://ik.isib.gov.tr/Genel/Anasayfa.aspx

İklimlendirme Sanayi İhracatçıları Birliği Adres : Ceyhun Atuf Kansu Cad. No: 120 Balgat Çankaya ANKARA - Türkiye Tel: +90 (312) 447 27 40 • Fax: +90 (312) 446 96 05 E-posta : destek@isib.gov.tr

Savunma ve Havacılık Sanayi İhracatçıları Birliği IOS VE ANDROID İçin DefenceNet Uygulaması

http://defencenet.ssi.gov.tr/landing/tablet/index-tr.html

DefenceNET, Türk Savunma ve Havacılık Sanayi şirketlerinin tümüne mobil erişim sağlamak amacıyla geliştirildi. Mobil uygulamayı indirerek anahtar kelime, şirket adı veya ürün itibariyle Türk savunma sanayi şirketlerini aramaya başlayın veya ayrıntıları okumaya devam edin.

2011 yılının sonlarında kurulan SSI, Türk Savunma ve Havacılık Sanayi İhracatçıları Birliği, kara ve deniz platformları, havacılık, savunma elektroniği, silah sistemleri ve mühimmat, destek sistemleri ve lojistik hizmetleri, askeri giyim kuşam teçhizatı, AR-GE, mühendislik vs. tedarikçilerinin, imalatçılarının ve ihracatçılarının oluşturduğu bir ağdır.

SSI, Ekonomi Bakanlığı’nın himayesinde ve Savunma Bakanlığı ile işbirliği içinde çalışmakta olup, Türk Savunma ve Havacılık Endüstrisinin tek sektörel birliğidir.

SSI’nın ana amacı, dış ticaret potansiyelinin artırılmasını organize etmek ve desteklemektir. Böylece küresel pazar payının artırılması hedeflenmektedir. 60 üye ile faaliyete başlayan SSI, bir buçuk yıl sonra yaklaşık 200 üyeye sahip olmuştur.

Türk Savunma ve Havacılık Sanayi AR-GE yatırımları ile desteklediği yüksek kalitede ürünler üretmektedir. Endüstri yurtdışı pazarlarda öne çıkan projeleri ve orijinal ürünleri ile tercih edilmektedir.

 IOS İçin DefenceNET IOS Uygulaması

DefenceNET, Türk Savunma ve Havacılık Sanayi şirketlerinin tümüne mobil erişim sağlamak amacıyla geliştirildi. Mobil uygulamayı indirerek anahtar kelime, şirket adı veya ürün bazında Türk savunma sanayi şirketlerini aramaya başlayın.

IOS uygulamasına ulaşmak için aşağıdaki linke tıklayın.

https://itunes.apple.com/us/app/defence-net/id860493819?mt=8

Android İçin DefenceNET Uygulaması

DefenceNET, Türk Savunma ve Havacılık Sanayi şirketlerinin tümüne mobil erişim sağlamak amacıyla geliştirildi. Mobil uygulamayı indirerek anahtar kelime, şirket adı veya ürün bazında Türk savunma sanayi şirketlerini aramaya başlayın.

Android uygulamasını indirmek için aşağıdaki linke tıklayın.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.IconPM.DefenceNET

Fuarlar, Heyetler ve Destek Programları

Fuarlar

Sektörün Tüm Beklentilerini Karşılamayı Amaçlayan İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliklerinin Organize Ettiği Ya da Katıldığı Sektörel ve Milli Fuarlara Neden Katılmalısınız?

Günümüzde tüketiciye ulaşmak, bilinçlenen ve alternatifleri çoğalan tüketiciyi ürettiğimiz ürün/hizmete yönlendirmek zorlaşmıştır. Bu amaçla farklı çalışmalar yapılabilmektedir. İşte bu noktada en önem kazanan yöntem, dokunma mesafesine olmanız sağlayan fuarlardır.

  • Potansiyel alıcılar ve hedef kitle ile birebir bağlantı kurmak,
  • Minimum zaman ve nakit bütçe ile satışlarınızı arttırmak,
  • Yeni iş bağlantıları kurmak,
  • Mevcut iş bağlantılarınızı güçlendirmek,
  • Birebir ilgili alıcılarınıza yeni ürünlerinizi tanıtmak,
  • Marka bilinirliğini arttırmak,marka değerinizi yükseltmek,
  • Milli fuarlar ile ülke imajını güçlendirmek ülkeyi bir marka haline getirmek,
  • Sektörde faaliyet gösteren firma ve kişilerle bağlantılarınızı güçlendirmek,
  • Pazarda ön plana çıkmak,
  • Rekabetin arttığı farklılaşan pazar yapısında bir adım öne çıkmak,
  • Yeni ürün ve hizmetlerinizi, sektörün buluşma noktasında tanıtmanız,
  • Rakiplerinizi yakından tanıma fırsatını bulmak,
  • Bayilik, yetkili satıcılık ve franchising verilecek kitle ile bir araya gelmek,
  • Rakiplerinizin ürünlerine karşı, ürünlerinizin kazandırdıklarını, avantajları birebir anlatmak,
  • Dünyanın dört bir yanından gelen alıcılarla buluşmak,
  • Dünyadaki mevzut, hedef ve yeni pazarlardaki yeni partnerlerinizi seçmeniz,
  • Uygulamacılara ürünlerinizin performansı hakkında bilgi aktarmak,
  • Projeli işlerde öne çıkmak,
  • Teknoloji, ürün ve uygulamalardaki en son endüstriyel gelişmeleri takip etmek için.
  • Sektörel ve milli birlikteliği ve sinerjiyi sağlamak,

Fuar Teşvik Mevzuatı

2014 / 4: Sektörel Nitelikli Uluslararası Yurt içi Fuarların Desteklenmesine İlişkin Karar

Özet Bilgi

İlgili Mevzuat

2009 / 5: Yurt Dışında Gerçekleştirilen Fuar Katılımlarının Desteklenmesine İlişkin Tebliğ

Özet Bilgi

İlgili Mevzuat

Ekonomi Bakanlığının Desteklediği Fuarlar İçin;

Alım Heyeti Programları

Yurtdışı tanıtım faaliyetleri kapsamında; yurtdışından ülkemize davet edilen üretici ve ithalatçı firma yetkilileri, kurum ve kuruluş temsilcileri ve basın mensuplarının ihracatçı firma temsilcilerimizle ikili iş görüşmeleri gerçekleştirmeleri, meslek kuruluşları ile görüşmeleri, ihracata yönelik faaliyet gösteren tesisleri yerinde görmeleri ve ülkemizde düzenlenen fuarları ziyaret etmeleri suretiyle ihracatımızın artırılması, ihraç ürünlerimizin çeşitlendirilmesi, ihraç ürünlerimize yeni pazarlar bulunması ve mevcut pazar paylarımızın korunmasını teminen Ekonomi Bakanlığı koordinatörlüğünde ve İhracatçı Birlikleri organizasyonunda veya İhracatçı Birlikleri ile Organizatör Kuruluş işbirliğinde, gerçekleştirilen Alım Heyeti Programları düzenlenmektedir. 

Ekonomi Bakanlığının Desteklediği Alım Heyetleri İçin;

Konuyla İlgili Devlet Desteği İçin;

Sektörel Ticaret Heyetleri

Sektörel Ticaret Heyeti, ihracatımızın artırılması, yeni pazarlar bulunması ve ülkemizin ekonomik ve ticari açıdan tanıtımı amacıyla ülkemizde yerleşik aynı sektörde ve/veya alt sektörlerde faaliyette bulunan şirketlerin yurt dışında yerleşik şirketler, kurum ve kuruluşlar ile görüşmelerini, ilgili tesisleri yerinde görmelerini ve meslek kuruluşlarını ziyaret etmelerini sağlamaya yönelik olarak Ekonomi Bakanlığı koordinasyonunda yapılan dış ticaret organizasyonudur.

Sektörel Ticaret Heyeti Programlarının Amaçları

• Potansiyel müşteriye ulaşılması ve sipariş alınması,

• Acente, temsilci ve dağıtıcı bulunması,

• Üretim ve pazarlama için işbirliği ve ortak yatırım

olanaklarının araştırılması,

• Sektörel bazda bilgi edinilmesi ve araştırma yapılması,

• Gidilen ülkenin pazar potansiyeli ve iş kültürünün tanınması.

http://www.smenetworking.gov.tr/userfiles/file/pdf/Ekonomi_Kitapcik_k_02.pdf

Ekonomi Bakanlığının Desteklediği Ticari  Heyetler İçin;

Konuyla İlgili Devlet Desteği İçin;

 Para-Kredi ve Koordinasyon Kurulundan:

Tebliğ No: ( 2010/8 )1

ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİNİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA TEBLİĞ

İKİNCİ ALT BÖLÜM YURT DIŞI PAZARLAMA VEYA ALIM HEYETİ PROGRAMLARI

MADDE 12

1) Bu Tebliğin 9 uncu maddesi kapsamında ihtiyaç analizi, eğitim ve/veya danışmanlık programına/programlarına katılan şirketlere yönelik olarak İşbirliği Kuruluşunca, Bakanlık koordinasyonunda proje bazlı yurt dışı pazarlama programları (ortak pazar araştırmaları, pazar ziyaretleri, küme tanıtım faaliyetleri, ticaret heyetleri, yurt dışı fuar ziyaretleri, eşleştirme vb organizasyonlar) veya yurt dışındaki alıcı firmaların Türkiye’den alım yapmaları için proje bazlı alım heyeti programları düzenlenebilir.

MADDE 13

1) İşbirliği Kuruluşunca bu Tebliğin 12 nci maddesi kapsamında düzenlenen 10 (on) adet yurt dışı pazarlama programları (ortak pazar araştırmaları, pazar ziyaretleri, küme tanıtım faaliyetleri, ticaret heyetleri, yurt dışı fuar ziyaretleri, eşleştirme vb organizasyonlar) için her bir program bazında 150.000 ABD Dolarına kadar, 10 (on) adet yurt dışındaki alıcı firmaların Türkiye’den alım yapmaları amacıyla düzenlenen alım heyeti programları için ise her bir program bazında 100.000 ABD Dolarına kadar, aşağıda yer alan giderlerinin en fazla %75’i karşılanır.

a) Ulaşım: Yurt dışı pazarlama veya alım heyeti programları kapsamında uluslararası ve/veya şehirlerarası ulaşımda kullanılan ekonomi sınıfı uçak, tren, gemi, otobüs bileti ve toplu taşımaya yönelik araç kiralama giderleri,

b) Konaklama: Yurt dışı pazarlama veya alım heyeti programları kapsamındaki konaklama giderleri,

c) Yurt Dışı Pazarlama veya Alım Heyeti Programları Kapsamındaki Tanıtım ve Organizasyon Giderleri:

- Tercümanlık gideri,

- Seminer, konferans, toplantı ve ikili görüşmelerin yapıldığı yerlerin kiralama giderleri,

- Görsel ve yazılı tanıtım giderleri,

- Halkla ilişkiler hizmeti gideri.

MADDE 14

1) Bu Tebliğin 9 uncu, 11 inci ve 12 nci maddeleri kapsamında düzenlenen proje bazlı ihtiyaç analizi, eğitim ve/veya danışmanlık, yurt dışı pazarlama veya alım heyeti programları giderleri ile istihdam giderlerine ilişkin proje başvuruları Bakanlığa yapılır.

2) Bu Tebliğin, Bölge Planlarında belirlenen öncelikler çerçevesinde ve Kalkınma Ajansları çalışmaları neticesinde tespit edilen kümelere uygulanmasını teminen Kalkınma Ajansları ile işbirliği içinde çalışılır.




TÜM SORULAR

Ceyhun Atuf Kansu Cad. No: 120 Balgat / Çankaya ANKARA

+90 (312) 447 27 40 / +90 (533) 039 95 96 (Mesai saatleri dışında)

info@oaib.org.tr

+90 (312) 446 96 05