Aranacak kelimeyi girin ve "enter" tuşuna basın.

Abone Ol
E-mail
RSS HABERLERE ABONE OL
MAIL ADRESİNİZ TANIMLANMIŞTIR.
Artık bültenimizi mail adresinizden de takip edebilirsiniz.

SIKÇA SORULAN SORULAR

Yerinde Pazar Araştırması Nasıl Yapılır

Yerinde Pazar Araştırması Nasıl Yapılır?

Yerinde pazar araştırması pazarın doğrudan ziyaret edilmesidir. Firma pazar yerinde yapacağı doğrudan görüşme ve incelemelerle, potansiyel alıcılar ve firma temsilcileriyle yapacağı birebir görüşme ve ziyaretlerle veri toplamaktadır. Yerinde pazar araştırmasının firmanın ihtiyaçlarına göre planlanması, özel sorulara cevap alınması açısından üstünlüğü vardır. İhracat yapmayı düşündüğünüz ülkede yapacağınız araştırma, pazarla ilgili genel görünüm hakkında çok daha kolay fikir edinmenizi sağlayacaktır.

Yerinde pazar araştırması sırasında yurt dışındaki potansiyel müşteriler, aracılar, meslek kuruluşlarının ziyaret edilmesi ve yetkilileri ile tanışarak görüşmek, pazarı ziyaret etmeden önce toplanan bilgilerin ne ölçüde doğru olduğunu da gösterecektir.

Yerinde pazar araştırması sırasında müşterilerle yüz yüze görüşme yapılırken, örnek mallar gösterilerek müşterilerin veya tüketicilerin bunlar karşısındaki tepkileri ölçülebilir veya belirli bir süre o ülkenin belirli bir yöresinde yoğun bir pazarlama gayreti sarf ederek, buradan elde edilecek bilgilere göre, diğer pazar bölümleri için tahminler yapılabilir.

Yerinde pazar araştırması tüketici ve pazar yerini gözlemlemenin en iyi yolu olması ve ürünün test edilmesi açısından tercih edilen bir yöntemdir. Kültürel nüansların ve tüketici davranışlarının anlamı en iyi şekilde uygulamaya konuldukları çevrede saptanır. Bu nedenle firmanın en az birkaç haftasını yerinde pazar araştırması yaparak ürününü test etmeye ayırması gerekmektedir.

Yerinde pazar araştırması için çeşitli araçlar seçilebilir:

- Dağıtım kanallarıyla bire bir görüşmeler yapılabilir (İthalatçılar/toptancılar),

- Tüketiciler arasında yüz yüze incelemelerde bulunulabilir ya da uzaktan onların davranışı gözlemlenebilir,

- Potansiyel alıcılarla görüşülebilir,

- Rakiplerin mağazalarına giderek gözlemde bulunulabilir,

- Fuar, sergi ve benzeri yerler ziyaret edilebilir,

- Mağaza, market yada ürünün benzerlerinin satıldığı perakende mağazaları ziyaret edilebilir.

- Meslek kuruluşları ile görüşülebilir,

- Ürünü girdi olarak kullanan sanayicilerle görüşülebilir,

- Ürünün yerli üreticileri, fabrikalar ile görüşülebilir,

- Showroomlar gezilebilir,

- Üretici/ithalatçı dernekleri ile görüşülebilir,

- Dış ticareti geliştirme kuruluşları ile görüşülebilir,

- İlgili kamu kuruluşları (bakanlıklar, kalite, standart, mevzuat konularında yetkili kurumlar) ile görüşülebilir.

Yerinde pazar araştırması sırasında ürününüzün bulunduğu sektördeki uzmanlaşmış fuar veya sergileri ziyaret edebilirsiniz. Uluslararası fuarlarda ürününüzü rakip ihracatçıların mallarıyla kıyaslayabilir, pazar hakkında çok çabuk bilgi sahibi olabilirsiniz. Pazar araştırması desteği kapsamında araştırmanızın birkaç gününüzü fuar ziyaretlerine ayırabilirsiniz. Perakendeciler, ihtisas mağazaları, büyük mağazalar, indirimli satış mağazaları ziyaret edilebilir. Yerinde pazar araştırması sırasında ürününüze benzer ürünlerin satıldığı mağazaları ziyaret ederek aynı kalitedeki ürünler ile rakip ürünleri tasarım, kalite ve fiyat yönünden kıyaslayabilirsiniz.

Aslında yerinde pazar araştırması ile firmalar geleceğe yatırım yapmaktadır. Pazar araştırması sırasında bağlantı kuramamış olunsa bile, firma kartını, broşürünü veya CD'sini bırakarak, gelecek zaman diliminde alıcının ilgisini çekme şansı yaratmaktadır.

Yerinde Pazar Araştırmasının Maliyeti Nedir?

Yerinde pazar araştırmasında veri toplama, zaman ve para gerektirir. Yerinde pazar araştırmasının maliyeti firmanın özel ihtiyaçlarına bağlı olarak değişmekle birlikte çoğu zaman pahalıdır. Her ülkede ihtiyaç duyduğumuz bilgiyi bulmamıza yardımcı olacak, pazar araştırmasında uzmanlaşmış firmalar vardır. Bu tür bir pazar araştırmasının maliyeti asgari 10 000 ABD Doları civarındadır.

Ticaret Müşavirlikleri Web Sitesi;

Ekonomi Bakanlığı Yurtdışına Yatırım Web Sitesi-Ülke Rehberleri İçin;

http://www.ydy.gov.tr/ulkeler.cfm  (Ekonomi Bakanlığı Yurtdışına Yatırım Web Sitesi-Ülke Rehberleri)




TÜM SORULAR

Ceyhun Atuf Kansu Cad. No: 120 Balgat / Çankaya ANKARA

+90 (312) 447 27 40 / +90 (533) 039 95 96 (Mesai saatleri dışında)

info@oaib.org.tr

+90 (312) 446 96 05