Aranacak kelimeyi girin ve "enter" tuşuna basın.

Abone Ol
E-mail
RSS HABERLERE ABONE OL
MAIL ADRESİNİZ TANIMLANMIŞTIR.
Artık bültenimizi mail adresinizden de takip edebilirsiniz.

SIKÇA SORULAN SORULAR

Uluslararası Pazarlama Stratejisi Geliştirmenin Adımları Nelerdir

Uluslararası Pazarlama Stratejisi Geliştirmenin Adımları Nelerdir?

Başlıca Pazarlarda Yer Almak

Yalnızca kendi bölgesinde uluslararası ticaret yapıyor olmak, uluslararası bir şirket olmak anlamına gelmemektedir. Örneğin yalnızca Türk Cumhuriyetlerinde faaliyet gösteren bir Türk şirketinin başarılı bir uluslararası şirket olabilmesi için ABD, Avrupa, Uzakdoğu gibi pazarlarda da faaliyet gösterebiliyor olması gerekir.

Ana Üründe Standardizasyon

Başarılı uluslararası markalara bakıldığında, en az bir temel ürünün, dünyanın her yanında aynı kalitede pazarlandığı görülür. Onlar, yerel ihtiyaçlara göre de farklı ürün ve markalar yaratabilir. Ancak temelde değişmeyen, ana markayı taşıyan üründür. Örneğin gıda sektöründeki uluslararası bir firmanın, dünyanın her yerinde aynı lezzette ve kalitede ürünlerine ulaşılabilir. Bu firma ana ürünü ya da ürünleri dışında, bardak, tişört gibi farklı ürünleri de pazarlayarak gelir sağlayabilir ve markanın tanınırlığını artırabilir.

Değeri Yüksek Faaliyetlerin Az Sayıda Ülkede Yoğunlaştırılması

Üretim süreçlerinde yapılan bazı yatırımlar, yüksek maliyetleri beraberinde getirir. Günümüz dünyasında, maddi değeri yüksek faaliyetlerin, her ülkede değil, birkaç uygun ülkede yürütülmesi, önemli stratejilerden biri olarak kabul edilmektedir. Örneğin, faaliyet gösterilen her ülkede fabrika kurmak yerine, bölgelere fabrika kurmak, doğru bir strateji olarak kabul edilir. Büyük uluslararası şirketler, Avrupa, Afrika, Ortadoğu, Uzakdoğu gibi gruplandırmalar yaparak, ana üretim merkezlerini her bölgede bir ülkeye taşımaktadır.

Bütünleşik Pazarlama Uygulanması

Başarılı uluslararası markaların ortak bir noktası, dünyanın her yerinde uygulayabildikleri temel bir pazarlama sistemlerinin olmasıdır. Dağıtımdan iletişime, üretimden paketlemeye kadar, standartları belirleyen bir ana şablon bulunur ve bu şablon, faaliyet gösterilen her noktada uygulanır. Aynı yöntem, iletişimde de kullanılır. Farklı kültürlere göre, farklı reklam filmleri çekilebilir, farklı iletişim araçları kullanılabilir, ancak ana mesaj her zaman aynıdır.

Rekabet Stratejilerinin Ülkeler Arasında Bütünleştirilmesi

Uluslararası şirketlerin rekabet stratejileri, ülkeden ülkeye taktiksel farklılıklar gösterse de, yaklaşım olarak bütünlük gösterir.




TÜM SORULAR

Ceyhun Atuf Kansu Cad. No: 120 Balgat / Çankaya ANKARA

+90 (312) 447 27 40 / +90 (533) 039 95 96 (Mesai saatleri dışında)

info@oaib.org.tr

+90 (312) 446 96 05